Vinted logó
Regisztrálás | Bejelentkezés
Eladás most
Nyelv

Magyar

(Hungarian)

  • Női
  • Férfi
  • Dizájner
  • Gyerek
  • Otthon
  • Elektronika
  • Szórakozás
  • Kisállatgondozás
  • Névjegy
  • Platformunk

FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

Módosítások az ÁSzF-ben

A frissített Vinted ÁSzF 2025. február 17-én lép hatályba.

A Vinted ezen időpont utáni további használatához, kérjük, olvasd el és fogadd el a módosított ÁSzF-et.

 

 

ÜDVÖZLÜNK A VINTEDEN! KEZDJÜK AZ ALAPOKKAL

1 Rólad és rólunk

Bemutatkozunk. Szia! A nevünk Vinted, UAB. Litvániában, a Svitrigailos u. 13, 03228 Vilnius címen találhatsz meg bennünket, illetve a 302767152 szám alatt szerepelünk a cégjegyzékben. Ahol a Felhasználási Feltételekben a Vinted nevet említjük vagy többes szám első személyben fogalmazunk, ott mindig a Vinted, UAB-re gondolunk. Amikor pedig a Vinted Kapcsolt Vállalkozásait említjük, a csoportunkba tartozó összes cégre gondolunk. 

Mivel foglalkozunk. Saját tulajdonú weboldalakat, alkalmazásokat és egyéb felületeket tartunk fenn (ezek együtt: Honlap), ahol a következő Szolgáltatásokat nyújtjuk:

  • Tárhelyszolgáltatás, melynek keretében közvetítünk a Vevők és az Eladók között, tehát nem mi vesszük meg és adjuk el a Katalógusban szereplő Termékeket, és a létrejövő Tranzakciókban soha nem szereplünk szerződő félként, 
  • Vevővédelem, ami azt jelenti, hogy díj ellenében minden Tranzakciónál biztosítjuk a fizetések biztonságát és ügyféltámogatási csapatunk segítségével elintézzük, hogy a vevők visszakapják a pénzüket, ha esetleg elveszne, megsérülne vagy a leírtaktól jelentősen eltérne a megrendelt Termék, és
  • egyéb, az alábbiakban leírt választható szolgáltatásokat is kínálunk a Vevőknek és az Eladóknak. 

Az általunk nyújtott Szolgáltatásokért a vonatkozó jogszabályok és kötelezettségvállalásaink szabta határokon belül vállalunk felelősséget, a Felhasználási Feltételeknek megfelelően.

Rólad és más Felhasználóinkról. Felhasználóink egyike vagy, ha:

  • betöltötted a 18 évet, 
  • nyitottál Fiókot nálunk, 
  • a Szolgáltatásainkat csak személyes célokra használod, üzleti előnyszerzésre nem (kivéve, ha Hivatásos Eladóként vásárolsz), 
  • jogképes vagy, azaz rendelkezel Tranzakciók Honlapon történő végrehajtásához szükséges képességekkel és jogokkal, és
  • elfogadod a Felhasználási Feltételeket és a Katalógusszabályokat. 

Vásárlási vagy eladási döntésed. A Felhasználó lehet:

  • Eladó, aki árukat, termékeket hirdet meg eladásra (Termék) a Honlapunkon található elektronikus katalógusban (Katalógus), és/vagy 
  • Vevő, aki egy adott Terméket vagy termékcsomagba tartozó Termékeket néz meg, keres vagy vásárol meg a Katalógusban – megnyomja a vásárlás gombot, beírja a fizetési adatait és a „Fizetés” gombra kattint (Tranzakció). 

Vásárlás Hivatásos Eladóktól. Attól függően, hogy melyik országban regisztráltál, hivatásos eladótól is vásárolhatsz Termékeket – őket a nevük és az eladásra kínált Termékük melletti „Hivatásos” előtag azonosítja (Hivatásos Eladó). A tranzakcióra ilyen esetben a Vinted Hivatásos Felhasználási Feltételei érvényesek, amelyeket el kell olvasnod és el kell fogadnod, mielőtt vásárolnál egy Hivatásos Eladótól. Az európai fogyasztóvédelmi jogszabályok a Hivatásos Eladókkal folytatott minden tranzakcióra érvényesek – erre vonatkozóan a Vinted Pro további részletes leírását itt találod.

 

2 A Felhasználási Feltételekről

A Felhasználási Feltételekről. A jelen Felhasználási Feltételek (Felhasználási Feltételek) közted és köztünk létrejövő törvényes szerződés, amely szabályozza, hogy hogyan használhatod a Honlapunkat és a Szolgáltatásainkat. A Felhasználási Feltételeket azzal tudod elfogadni, hogy rákattintasz az elfogadást jelző gombra a személyes Vinted fiókod (Fiók) létrehozása során, vagy amikor a Felhasználási Feltételek módosításáról értesítünk. 

A vastagon szedett szavak jelentése. Ahol nagy kezdőbetűs és vastagon szedett szavakat látsz, azok meghatározott jelentésű fogalmak, amelyekről előzetesen tájékoztatunk.

A Katalógusszabályokról. A Katalógusra vonatkozó szabályok, ezen belül az, hogy milyen Termékeket hirdethetsz meg (Katalógusszabályok) a Felhasználási Feltételek érdemi részét alkotják. Előfordulhat, hogy a Felhasználási Feltételekben olyasmi szerepel, ami ellentétes azzal, amit a Katalógusszabályokban jelzünk. Ilyen esetben a Katalógusszabályokban foglaltak felülírják a Felhasználási Feltételeket. 

Egyéb fontos információk. A Felhasználási Feltételek fontos és egyéb hasznos információkra mutató hivatkozásokat tartalmaznak, beleértve a Súgóközpontunkat is, ahol elolvashatod a Felhasználóink által leggyakrabban feltett kérdéseket és az azokra adott válaszokat. Ha nem találod, amit keresel a (rendszeresen frissített) Súgóközpontunkban, akkor keress meg bennünket az alábbiakban leírt valamelyik módon. 

 

3 Többféleképpen is megkereshetsz bennünket

Problémák bejelentése. Ha tudomásodra jut, hogy egy másik Felhasználó valami törvényelleneset cselekedett, károsította mások jogait vagy megszegte a Felhasználási Feltételeket, akkor így jelentheted ezt be nekünk:

  • az itt leírt bejelentési eljárás szerint vagy 
  • kitöltve ezt az űrlapot, ha kifejezetten jogszabályt (például szellemi tulajdonjogot) sértő Termékekről szeretnél bejelentést tenni. 

Igyekszünk segíteni az érintett félnek, szükség esetén pedig együttműködünk a helyi hatóságokkal.

Vitás ügyek. Igazán reméljük, hogy tetszenek neked a Szolgáltatásaink, de ha mégis véleményeltérés merülne fel közöttünk, akkor kérjük, jelezd azt a vitaűrlap kitöltésével, hogy a lehető leghamarabb rendezni tudjuk a problémát.

Egyéb kérdésekben. Kérdést vagy tájékoztatást e-mailben küldhetsz nekünk, ezekre a címekre.

 

AMIT MINDEN FELHASZNÁLÓNKNAK TUDNIA KELL

4 Hogyan lehetsz a Felhasználónk

Hogyan lehet Fiókot készíteni? Fiókod létrehozása és biztonsága érdekében add meg nekünk az e-mail-címedet, majd válassz egy egyedi felhasználónevet és jelszót. Ideiglenes vagy maszkolt e-mail-címmel nem tudsz Fiókot létrehozni. 

Ellenőrzési és biztonsági lépések. A Fiók regisztrálása és később a Szolgáltatásaink használata során előfordulhat, hogy arra kérünk, hogy:

  • segíts nekünk ellenőrizni a Fiókodban található adatokat (például a telefonszámodat, az e-mail-címedet, a fizetési módot), 
  • adj meg további szükséges adatokat,
  • helyesbítsd az esetlegesen téves vagy hiányos információkat a Fiókodban, vagy 
  • válaszolj meg biztonsági kérdéseket. 

Ezekre annak ellenőrzéséhez van szükségünk, hogy valóban te lépsz be a fiókba és/vagy hajtasz végre tranzakciót a Honlapon. Az ilyen kéréseink mindig arányosak lesznek a felmerült, általunk éppen kezelt biztonsági problémával. Ha hiányosan vagy hibásan adod meg az információkat vagy nem teljesíted a kéréseinket, akkor zárolhatjuk a Fiókodat, az alábbiakban leírtak szerint.    

Fiókra vonatkozó korlátozások. Csak egyetlen Fiókod lehet. Ha azonban zároljuk a Fiókodat, mert azt valaki jogtalanul átvette, akkor készíthetsz magadnak újabb Fiókot. Arra is lehetőséged van, hogy egyszerre tarts fenn Fiókot és egy Hivatásos Eladói fiókot (ha a lakhelyed szerinti országban működik a Vinted Pro), de ezekhez különböző e-mail-címeket kell megadnod, valamint világosan el kell különítened a fiókokat.

Promóciók. Az általunk meghatározott jogosultsági elvárásoktól függően Felhasználóink egy részét vagy minden Felhasználónkat különleges ajánlatokról, versenyekről, játékokról és egyéb promóciókról tájékoztathatjuk (Promóció). A Promóciók idején előfordulhat, hogy a Honlap bizonyos jellemzői vagy funkciói ideiglenesen megváltoznak vagy nem érhetők el. 

Külső felek honlapjai és tartalmai. A Honlapunkon található bizonyos funkciókhoz külső felek által nyújtott eszközöket és szolgáltatásokat veszünk igénybe, amelyekre az ő felhasználási feltételeik vonatkoznak. Ilyen esetben megadjuk neked azt a linket, ahol az adott külső fél felhasználási feltételeit elolvashatod és elfogadhatod, mielőtt használni kezdenéd a funkciókat.

Hogyan jelenítjük meg az információkat? Felhasználóink számára a legjobb élményt akarjuk biztosítani, ezért a későbbiekben átrendezhetjük a Katalógust, a hirdetési területeket, és a Honlapon található egyéb információkat. Ezek a változtatások az általad megadott Tartalmakra és a mi Felhasználási Feltételekben rögzített kötelezettségeinkre nem vonatkoznak. A hirdetésekre vonatkozó információk elérésének módjáról további tájékoztatást olvashatsz itt.

 

5 A velünk megosztott információid felhasználása

Mire használjuk a személyes adataidat? Személyes adataidat a Felhasználási Feltételek szerinti kötelezettségeink és jogaink teljesítésére, valamint arra használhatjuk fel, hogy a Szolgáltatásainkat nyújtsuk neked.  Kérjük, olvasd el az Adatvédelmi szabályzatunkat, amelyben további tudnivalókat találsz arról, hogy miként gyűjtjük, tároljuk, használjuk és védjük a személyes adataidat. Nagyon sok energiát fektetünk abba, hogy a személyes adataidat megvédjük, ugyanakkor még a legerősebb biztonsági intézkedések sem képesek minden esetben kivédeni a kibertámadásokat és garantálni, hogy jogosulatlan külső felek ne férhessenek hozzá a személyes adataidhoz, ne gyakorolhassanak hatást azokra. Ezért kérjük, fontold meg, hogy milyen személyes adatokat és egyéb információkat adsz meg nekünk, ez ugyanis a te kockázatodra történik.

Mire használhatjuk az általad feltett Tartalmakat? A jogszabályok szabta mértékben nem kizárólagos jogot adsz nekünk és a Vinted Kapcsolt Vállalkozásainak arra, hogy a Tartalmaidat a vonatkozó jogok érvényességi ideje alatt világszerte ellenszolgáltatás nélkül felhasználhassuk. Ez azt jelenti, hogy Tartalmakat másolhatunk, jeleníthetünk meg és adaptálhatunk működési, kereskedelmi, hirdetési és egyéb belső üzleti célokra, méghozzá bármilyen jellegű felületen és médiában, ezen belül televízióban, nyomtatott sajtóban, interneten (reklámsávokban és cikkekben, más honlapokon) és közösségi hálókban (Facebook, Twitter, Instagram, stb.). A Fiókod beállításainál bármikor letilthatod, hogy Tartalmaidat felhasználhassuk hirdetési célokra. 

 

6 Mit kell és mit nem szabad tenned

Mit kell tenned. Szolgáltatásainkat biztonságos, megbízható és védett környezetben kívánjuk nyújtani a Honlapon böngésző minden Felhasználónak, de egyes Felhasználók tevékenysége és magatartása negatív hatással lehet e célunk teljesülésére. A biztonságos és védett környezetre vonatkozó célunk teljesülését azzal segítheted, hogy vállalod az alábbiakat a Honlapunk és Szolgáltatásaink használata során:

  • betartod a Felhasználási Feltételeket és a vonatkozó jogszabályokat, 
  • helytálló, pontos és naprakész információkat adsz meg magadról és azonnal frissíted a Fiókodat, ha változnak az adataid (például a lakcímed),
  • a Fiókod belépési adatait és a jelszavadat bizalmasan kezeled, és értesítesz bennünket, ha attól tartasz, hogy valaki törvényellenesen átvette a Fiókod kezelését, 
  • a Honlapon található információkat csak akkor osztod meg külső felekkel, például a közösségi médiában, ha ezt a Honlapon lévő „Megosztás” gomb engedi, és
  • továbbra is a te felelősséged alá tartozik és a te jogodat képezi a Honlapunkra feltöltött minden információd, fényképed és egyéb adatod (a Tartalmaid).

Mit nem szabad tenned. Vállalod, hogy a Fiók létrehozásakor vagy a Honlap és a Szolgáltatások használatakor nem fogsz:

  • semmi törvényelleneset, erkölcsbe ütközőt, a közbiztonsággal ellentéteset vagy a mi vagy mások jogait (például magánéletet, bizalmas információkat vagy szellemi jogokat) sértőt tenni,
  • külső szoftvereszközöket (egyebek között, de nem kizárólagosan botokat, ún. scraping adatgyűjtő programokat, valamint crawling és spider keresőrobotokat) igénybe venni a Honlapon történő regisztrációd és/vagy a Honlap és/vagy a Szolgáltatások használata során (egyebek között, de nem kizárólagosan Termékek promóciója, Termékek kedvencek közé sorolása céljából), kivéve, ha ezek használatát mi engedélyeztük, ajánlottuk fel vagy tettük lehetővé bármilyen egyéb formában,
  • bármely olyan külső szoftvereszközt használni, amely zavarhatja a Honlap vagy a Szolgáltatások rendes működését vagy megfertőzheti vagy károsíthatja más Felhasználók számítógépét,
  • átalakítani, lemásolni, szerkeszteni, terjeszteni vagy hasznosítani a Honlapon található bármely tartalmat a mi előzetes írásbeli hozzájárulásunk nélkül, 
  • adatbányászatot, képernyőhalászatot (screen scrape), keresést (crawl), visszafordítást (disassemble), kód- vagy műszaki visszafejtést (decompile vagy reverse engineer) végezni a Honlap bármely részében,
  • olyan Tartalmat feltenni, amely méltatja, terjeszti, ösztönzi vagy bátorítja a terrorizmust, a fajgyűlöletet, a revizionizmust, az idegengyűlöletet, a homofóbiát, a szexizmust, a gyűlöletbeszédet, a hátrányos megkülönböztetést, az embercsempészetet, a szervezett bűnözést, az illegális szervezeteket, az önbántalmazást, az öngyilkosságot, az ember- és állatkínzást, a háborús bűnök mentegetését, a gyermekek és/vagy felnőttek szexuális kizsákmányolását, a szektákat, vagy egyéb törvényellenes Tartalmakat,
  • többször törölni és újra meghirdetni ugyanazt a Terméket vagy egy csomagban több Terméket, 
  • más Felhasználókra, a Tartalmaikra vagy a Honlapon folytatott tevékenyégeikre, vagy a Honlapunkon megjelenő bármely információra vonatkozó, törvényellenes módon megszerzett információkat gyűjteni, tárolni vagy közölni, ha ez más Felhasználók jogaira hatással lehet,
  • más honlapokat vagy vállalatokat népszerűsíteni a Honlapunkon elhelyezett hirdetésekkel. 

Közösségi normáinkra vonatkozóan további tájékoztatást találsz itt.

 

7 A felvetett aggályok kezelésével kapcsolatos jogaink

A helyzet orvoslása. Ha tudomásunkra jut, hogy a Felhasználási Feltételekben leírt szabályokkal ellentétesen vagy nyilvánvalóan törvénysértő módon tettél valamit, akkor az alább felsorolt korrekciós intézkedések közül bármelyiket megtehetjük:

  • figyelmeztetést küldünk neked, hogy be kell tartanod a Felhasználási Feltételeket,
  • kivesszük a Katalógusból vagy automatikusan javítjuk a Termékeidet,
  • hátrébb soroljuk, elrejtjük vagy levesszük a Honlapon levő Tartalmaidat,
  • elrejtjük az általad küldött privát üzeneteket, hogy a címzett ne láthassa azokat, 
  • korlátozzuk a Fiókodat azzal, hogy bizonyos jellemzőket hozzáférhetetlenné teszünk számodra (például a privát üzenet küldését, emellett korlátozhatjuk a Termékeid láthatóságát más Felhasználók számára), vagy
  • tevékenységedet bejelentjük a helyi hatóságoknál, ha az bárki életét vagy biztonságát fenyegeti.

A hirdetések elrejtéséről és eltávolításáról itt találsz további részleteket. 

Fiókod zárolása. Ideiglenesen vagy véglegesen zárolhatjuk a Fiókodat, ha:

  • a fentiek szerinti korrekciós intézkedésünk ellenére folytatod a Felhasználási Feltételek megsértését,
  • súlyosan megszeged a Felhasználási Feltételeket, ami azt jelenti, hogy: 
      • nem helytálló, hamis vagy félrevezető információt adsz meg nekünk a Fiókodban vagy nem tartod naprakészen az információidat, 
      • nem működsz együtt velünk, amikor ellenőrizni szeretnénk az általad a Fiókodban megadott információkat, 
      • visszaélsz a Honlap funkcióival, vagy
  • az alábbiakban leírt bármely esetben: Vinted Tárcaszolgáltató vagy Fizetésfeldolgozó által megfogalmazott gyanú, vagy a Tranzakciókkal kapcsolatos problémák, biztonsági és törvényességi aggályok, kiskorúak rendszerhasználata, vagy rendszerbiztonsági veszélyek. 

A Fiókod „zárolása” alatt az alábbiakat értjük:

  • a Honlapot az ügyféltámogatási csapatunk (Ügyféltámogatás) megkeresésén kívül semmi másra nem tudod használni, 
  • a hirdetéseidet levesszük a Honlapról és a Termékeid kikerülnek a Katalógusból, 
  • nem adunk neked visszatérítést semmilyen olyan Eladói Szolgáltatásért, amelyet megvásároltál tőlünk és esetlegesen tovább is használsz, 
  • a függőben lévő Tranzakciókat és Kifizetéseket be tudod még fejezni, de ha a Fiókod azért kerül zárolás alá, mert valamelyik Vinted Tárcaszolgáltató biztonsági vagy csalási aggályokat jelzett, a Fiókodat feltörték vagy tárgyilagosan megállapítható, hogy szükséges a Tranzakcióban részt vevő felek jogos érdekeinek védelmében, akkor a következő következményekre számíthatsz:
      • a függőben lévő Tranzakcióid törlésre kerülhetnek és a Vevők visszakapják az általuk kifizetett összes díjat, és/vagy
      • korlátozhatjuk a Kifizetések teljesítésére vonatkozó képességedet,
  • megtilthatjuk, hogy új Fiókot hozz létre a Honlapon.

A zárolással kapcsolatban itt találsz további információkat.

Automatizált módszerek használata és hatósági megkeresések alapján történő eljárás. Időnként automatizált szoftvereket és algoritmusokat használhatunk vizsgálatok és a fenti korrekciós intézkedések végrehajtása vagy a Fiókod zárolása céljából, emellett intézkedhetünk akkor is, ha az illetékes hatóságoktól kapunk felszólítást.

A korrekciós intézkedések és a zárolások arányosak lesznek. Az egyértelműség kedvéért jelezzük, hogy a fentiekben leírt minden intézkedésünk arányos lesz azzal, amilyen mértékben szabályt szegtél, és az érdekeidet is tiszteletben tartjuk majd.

Indokok közlése. Ha a fentiek szerinti korrekciós intézkedést hajtunk végre vagy zároljuk a Fiókodat, akkor közöljük veled:

  • az erre vonatkozó indokainkat, 
  • azt, hogy milyen korlátozás alá helyezzük a Tartalmaidat vagy a Fiókodat, 
  • a döntésünk alapjául szolgáló tényeket és jogalapot, 
  • a döntéshozatalban felhasznált automatizált módszereinkre vonatkozó információkat, és 
  • tájékoztatást arról, hogy milyen jogorvoslati lehetőségeid vannak (erről részletesebben lentebb, a „Jogorvoslati lehetőségeid” részben írunk). 

Viszont nem adunk neked ilyen tájékoztatást akkor, ha azzal jogszabály vagy törvényes hatóság utasítását szegnénk meg, csalás nyomozását akadályoznánk vagy csalás további folytatását tennénk lehetővé, vagy az a Felhasználási Feltételek vagy a Vinted Tárcaszolgáltató felhasználási feltételei súlyos megsértésének lenne tekinthető.

Korrekciós intézkedés vagy zárolás előzetes értesítés nélkül. Az alábbi helyzetekben méltányos időben történő előzetes értesítés nélkül is tehetünk korrekciós intézkedéseket és zárolhatjuk a Fiókodat. Az indokainkat csak az intézkedéssel egyidőben fogjuk közölni veled:

  • Vinted Tárcaszolgáltató vagy Fizetésfeldolgozó által megfogalmazott gyanú: a Vinted Tárcaszolgáltató vagy Fizetésfeldolgozó arról a gyanújáról értesít bennünket, hogy törvényt szegtél, nem tartottad be a felhasználási feltételeiket vagy visszaélést követtél el, amikor a Honlapon a fizetési és/vagy tárcaszolgáltatásaikat használtad (pl. törvényellenes értékesítés a Honlapon, pénzmosás, terrorizmusfinanszírozás, szélhámosság, személyazonosság-lopás, hamis iratok használata). 
  • Tranzakciókkal kapcsolatos problémák: vitarendezési eljárást indítasz egy Tranzakcióra vonatkozóan a Fizetésfeldolgozó útján és objektív és jogos okokból arra lehet következtetni, hogy ennek kapcsán törvényt szegtél, nem tartottad be a Felhasználási Feltételeket vagy visszaélést követtél el a Honlapon.
  • Biztonsági és törvényességi aggályok: a Tartalmaiddal vagy a Szolgáltatások használatával törvényt, rendeletet vagy közbiztonsági szabályt sértettél, vagy az vélhetően súlyos következményekkel járna a mi, az egyéb Felhasználók, a Hivatásos Eladók vagy külső felek egészségére, biztonságára vagy jogos gazdasági érdekeire nézve. Ez lehet:
      • olyan Tartalom feltöltése, amely az emberiség elleni bűntetteket védelmez, faji alapú gyűlöletre vagy erőszakra bujt fel, gyermekpornográfiával és egyéb szexuális zaklatással kapcsolatos vagy súlyosan fenyeget más Felhasználókat,
      • személyazonosság-lopás vagy egyéb formájú csalás elkövetése, vagy
      • a Honlapon történő visszaélés olyan formában, amely veszélyezteti más Felhasználók vagy a Honlap biztonságát (például bejelentkezés gyanús IP-címekről, szélhámosság vagy kéretlen üzenetek küldése más Felhasználóknak). A csalásokat kinyomozzuk, és minden bejelentésedet komolyan vesszük, alaposan kivizsgáljuk.
  • Kiskorúak: ha úgy használod a Fiókot, hogy még nem töltötted be a 18 évet.
  • A törvény tiltja számunkra: törvényt, rendeletet vagy bűnüldöző szerv utasítását szegné meg vagy kockázatot jelentene ránk vagy a Vinted Kapcsolt Vállalkozásaira nézve az, ha előzetesen értesítenénk téged.
  • Biztonsági fenyegetések: fenyegetés éri az informatikai rendszerünk biztonságát vagy zökkenőmentes működését.  
  • Ismételt vagy súlyos szabályszegések: a Felhasználási Feltételeket súlyos mértékben vagy többször megszeged.

Jogorvoslati lehetőségeid. A korrekciós intézkedés tételére vonatkozó döntésünket kifogásolhatod:

  • a vonatkozó kérésed rendszerünkben történő benyújtásával. Ehhez kattints arra a hivatkozásra, amely az indokainkat tartalmazó értesítésünkben található (ha zároltuk a Fiókodat vagy a fentiek szerinti korrekciós intézkedést hoztunk) vagy a neked küldött egyéb értesítésünkben (ha te értesítettél bennünket nem megfelelő Tartalomról vagy Fiókról). A kérésedet – megfelelően képzett munkatársaink felügyelete mellett – a lehető leghamarabb átvizsgáljuk,
  • kérés benyújtásával valamelyik illetékes peren kívüli vitarendezési testülethez (listájukat megtalálod itt), vagy
  • kereset beadásával országod bíróságán az irányadó jogszabályok szerint.

 

8 Hogyan lehet Vinted-egyenleget létrehozni?

A Vinted-egyenlegről. Lehetőséged van Vinted-egyenleget, azaz a Honlapon használható elektronikus tárcát létrehozni. Az alábbiakra tudod használni a Vinted-egyenlegedet:

  • az eladott Termékeid árát fogadni és tárolni, 
  • másik Felhasználótól Terméket vásárolni a Vinted-egyenlegeden lévő pénzeden, 
  • pénzt küldeni a Vinted-egyenlegedről az egyéni bankszámládra (Kifizetés), vagy 
  • a Vevőknek és Eladóknak kínált választható Szolgáltatásaink közül vásárolni.  

Kinek van rá szüksége? Minden Felhasználó létrehozhat Vinted-egyenleget, ehhez az alábbi lépéseket kell követni. Ha Eladó vagy, akkor az első eladásodat követő 5 naptári napon belül készítened kell Vinted-egyenleget.

Hogyan biztosítjuk ezt a lehetőséget. A Vinted-egyenleg fizetési szolgáltatás, amelyet hatóságilag szabályozott külső fizetési szolgáltató partnereink (Vinted Tárcaszolgáltató) nyújtanak, melyek a következők: 

  • MANGOPAY SA, Luxemburgban bejegyzett elektronikuspénz-kibocsátó intézmény, amelyet a luxemburgi pénzügyi felügyelet (Commission de Surveillance du Secteur Financier) felügyel, 
  • MANGOPAY U.K. Limited, az Egyesült Királyságban bejegyzett elektronikuspénz-kibocsátó intézmény. Előzetesen értesítünk, ha bármi változás történne a MANGOPAY csoport vállalatai VINTED számára nyújtott fizetési szolgáltatásában az Egyesült Királyságban, vagy
  • ADYEN N.V., Hollandiában bejegyzett bank, amelyet Hollandia nemzeti bankja (De Nederlandsche Bank) felügyel,
  • Vinted Pay UAB, Litvániában bejegyzett elektronikuspénz-intézmény, amelyet a Litván Nemzeti Bank felügyel.

Itt található tájékoztatás arról, hogy az egyes szolgáltatók a Vinted működési területébe tartozó melyik országban nyújtják a szolgáltatást.

Hogyan lehet Vinted-egyenleget nyitni? Vinted-egyenleg megnyitását úgy kezdeményezheted, hogy belépsz a Fiókodba és:

  • a Profilodban kiválasztod az Egyenleget és megnyomod az Egyenleg aktiválása gombot, 
  • ha még nem nyitottál korábban egyenleget, akkor az első eladásodtól számított 5 naptári napon belül meg kell azt nyitnod, különben nem tudod kiszállítani az eladott terméket, a Tranzakciót pedig töröljük
  • megadod nekünk a teljes neved és címed. A Vinted Tárcaszolgáltatótól függően előfordulhat, hogy az alábbiakat is meg kell adnod: születésed ideje, személyazonosító számod, címed, állampolgárságod és/vagy telefonszámod (további információkat itt találsz), és
  • elfogadod a Vinted Tárcaszolgáltató felhasználási feltételeit és tudomásul veszed az adatvédelmi szabályzatát (az ezekre mutató hivatkozásokat az egyenlegnyitási űrlapban adjuk meg neked).

Ügyfélismereti ellenőrzések. A Vinted Tárcaszolgáltatók az ügyfélismereti („Know Your Customer”) ellenőrzés elvégzését is elvárják tőled (Ügyfélismereti ellenőrzés). Az ügyfélismereti ellenőrzés alapjául szolgáló, a pénzmosás és terrorizmusfinanszírozás megakadályozására irányuló jogszabályok előírják a Vinted Tárcaszolgáltatók számára, hogy ellenőrizzék a személyazonosságodat és az alkalmasságodat arra, hogy a Vinted-egyenleget használd (további információkat itt találsz). Az első ellenőrzésre akkor kerül sor, amikor megnyitod a Vinted-egyenleget, a fenti „Hogyan lehet Vinted-egyenleget nyitni?” részben leírt módon. A Vinted Tárcaszolgáltatók előírhatják kiegészítő ügyfélismereti ellenőrzések elvégzését is, és a belső eljárásrendjüktől és a vonatkozó jogszabályoktól függően az alábbi esetekben azt is elvárhatják tőled, hogy mutasd be nekik másolatban az útleveledet, a személyigazolványodat, a jogosítványodat, egy bankkivonatot és/vagy lakóhelyed igazolását:

  • a Vinted-egyenleged használatával végrehajtott Tranzakciók vagy Kifizetések összértéke elérte a vonatkozó küszöbértéket, amely az egyes Vinted Tárcaszolgáltatóknál különböző lehet (további információkat itt találsz),
  • a Vinted-egyenleged megnyitását követően bármikor, ha a Vinted Tárcaszolgáltató arra gyanakszik, hogy a Vinted-egyenleged csalárd, gyanús vagy törvényellenes tevékenységhez köthető.

Ha nem felelsz meg az ügyfélismereti ellenőrzésen. Ha nem felelsz meg az ügyfélismereti ellenőrzésen vagy nem végzed azt el, amikor Vinted-egyenleg nyitását kezdeményezed, nem lesz lehetőséged megnyitni a Vinted-egyenleget. Ha ez később, már a Vinted-egyenleg használata során fordul elő, akkor felfüggesztjük a Vinted-egyenlegedet és lehet, hogy nem tudsz majd vásárolni vagy Kifizetést teljesíteni a Vinted-egyenlegedben lévő pénzzel (a Kifizetésekről további részleteket lentebb olvashatsz). A Vinted Tárcaszolgáltató akkor is alkalmazhat a fentiek szerinti korlátozásokat az egyenlegeden, ha gyanúja szerint csalárd, gyanús vagy törvényellenes tevékenységben veszel részt. 

Hogyan lehet végrehajtani a Kifizetéseket? Ahhoz, hogy a Vinted Tárcaszolgáltatótól Kifizetés végrehajtását kérhesd, a Fiókodban a „Beállítások” menüpontban vedd fel a bankszámládat, a teljes nevedet és a számlázási címedet. Ha lakhelyed:

  • Az euróövezetben van, akkor csak euróban, és csak az Európai Unióban vagy az Európai Gazdasági Térségben található egyéni bankszámlára küldhetsz Kifizetést. A fenti területek határán túli vagy más pénznemben történő Kifizetés nem megengedett, vagy 
  • Az euróövezeten kívül csak a helyi pénznemben és csak belföldön végezhetsz Kifizetést. A más pénznemben vagy külföldre történő Kifizetés nem megengedett. 

 

9 Hogyan lehet fizetni?

Hogyan fizethetsz a Honlapunkon? Igyekszünk a lehető legegyszerűbbé tenni a Termékek és a Szolgáltatásaink kifizetését. Fizethetsz:

  • a Vinted-egyenlegeddel – ha van pénz a Vinted-egyenlegeden, akkor automatikusan elsődlegesen innen történik a fizetés, és ha az ott levő pénz nem fedezi a teljes összeget, akkor egyéb fizetési móddal rendezheted a különbséget, 
  • hitelkártyával, bankkártyával, vagy
  • a Honlapon a későbbiekben esetlegesen bevezetett egyéb fizetési módon. 

Fizetéseid feldolgozása. A megfelelő engedélyekkel rendelkező külső szolgáltatókat (Fizetésfeldolgozókat) veszünk igénybe az alábbiakhoz:

  • a Termékek vagy választható Szolgáltatások Honlapunkon történő online kifizetésének feldolgozása
  • a Vinted-egyenlegedről indított Kifizetések feldolgozása, vagy
  • bizonyos esetekben Vinted-egyenleg szolgáltatások is (Vinted Tárcaszolgáltatóként). 

A fizetési módra vonatkozó adataid tárolására vonatkozóan is szerződünk külső felekkel. Segítünk neked abban, hogy igénybe tudd venni a Vinted-egyenlegedet és a Fizetésfeldolgozóinkat, de mi magunk nem kezelünk fizetéseket.

Pénz biztonságos tartása. Amikor megveszel egy Terméket, a teljes összeg egy külön Letéti számlára kerül, és a Vinted Tárcaszolgáltató gondoskodik az összeg biztonságáról a Tranzakció zárásáig. Ezt követően a Termék ára és az általad az Előre fizetett szállítási díjon felül kifizetett szállítási költségek átkerülnek az Eladó Vinted-egyenlegére.

Biztonság és védelem. Ügyelj arra, hogy pontosan add meg a fizetési adataidat, hogy a Honlapunkon biztonságos és védett módon tudd végrehajtani a fizetéseket. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy törlésre kerül a fizetésed vagy igazolnod kell, hogy az adott fizetési eszköz valóban a tiéd, ha az automatizált szoftverrendszerek szerint az lopás tárgya lehetett.

Devizaváltás. Devizaváltási szolgáltatást is kínálunk, amelyet Fizetésfeldolgozóink vagy a Vinted Tárcaszolgáltató teljesít: ennek segítségével a Vevő a saját pénznemében fizethet olyan Termékért, amelyet az Eladó más pénznemben hirdet meg. A szolgáltatás csak bizonyos országokban érhető el, ezeket itt jelezzük. Ha kínálunk Devizaváltást abban az országban, ahol regisztráltál, akkor az érintett pénznemektől függően a Termék árának 1,2%-át vagy 3%-át számítja fel a Fizetésfeldolgozó vagy a Vinted Tárcaszolgáltató.

 

10 Üzenetek küldése és értékelések írása

Privát üzenetek. Privát üzeneteket küldhetsz más Felhasználóknak a Termékkel kapcsolatos információcsere céljából. Ezen kívül – különösen az alábbi – okokból nem küldhetsz privát üzenetet más Felhasználóknak:

  • reklámozás, 
  • kártékony szoftver,
  • kéretlen vagy tömeges, 5 vagy annál több Felhasználónak küldött üzenet, és
  • törvényellenesnek, trágárnak, ártalmasnak, erkölcsbe ütközőnek, a közbiztonságot fenyegetőnek, nem helyénvalónak vagy a Vinted és Felhasználóink érdekeivel bármilyen egyéb formában összeegyeztethetetlennek tekintett vagy tekinthető üzenetek.

Értékelés írása. Ha kedved van hozzá, a Tranzakció lezárását követően értékelést írhatsz és tehetsz fel a Honlapunkon a Tranzakcióról és a másik Felhasználóról. Csak tisztességes és őszinte értékeléseket írj. Ne feledd azt sem, hogy semmilyen ellentételezést nem várhatsz el tőlünk azért, hogy értékelést írtál, és hogy nem nézzük át és nem ellenőrizzük az értékeléseket a Honlapunkon való közzététel előtt. 

 

11 Kapcsolatunk megszüntetése

Kapcsolatunkat megszüntetheted te. Bármikor ingyen megszüntetheted a Vinteddel fennálló kapcsolatodat és felhagyhatsz a Szolgáltatásaink használatával – ehhez csupán törölnöd kell a Fiókodat vagy e-mailt küldened ezekre a címekre. 

Vagy mi is. Mi is bármikor és bármilyen okból megszüntethetjük a Felhasználási Feltételeket, de ilyen esetben 30 nappal előre értesítünk téged írásban.

Mi történik ilyenkor? A Felhasználási Feltételek a függőben levő Tranzakciók és Kifizetések lezárásáig érvényben maradnak.

 

SZERETNÉL PÉNZT KERESNI?

12 Termék eladása a Vinteden

Amit eladhatsz. Csak olyan Terméket adhatsz el, amelynek tulajdonjogát jogod van átruházni a Vevőre. Az eladandó Termékednek emellett:

  • meg kell felelnie a Katalógusszabályoknak, 
  • adott esetben meg kell felelnie a Fizetésfeldolgozó által tiltott termékekre vonatkozó korlátozásoknak és előírásoknak. Itt megnézheted, hogy hazádban érvényben vannak-e ilyen előírások, és
  • a Terméked nem lehet olyan alacsony viszonteladási értékű termék, amelyet eredetileg termékcsomagban vásároltál vagy amelynél ún. „dropshipping” felállásban te mindössze a közvetítő vagy (azaz nincs a kezedben ténylegesen a Termék). 

Termék meghirdetése eladásra. Ha meg akarsz hirdetni egy Terméket eladásra a Honlapon, akkor fotózd le és töltsd fel a képet, valamint készíts róla saját leírást (soha ne az internetről vedd!), amely valósághűen tükrözi a Termék minőségét és megjelenését (ezen belül az esetleges hibákat, átalakításokat). Nézz meg itt néhány példát arra, hogy milyen információkat kérhetünk tőled. Azzal, hogy a Terméked bekerült a Katalógusba és fent van a Honlapon, hivatalosan is felkínáltad a Terméket eladásra a Vevőknek, akik elfogadhatják azt. 

A Vevő döntése. Ha a Vevő más árat ajánl a Termékért, akkor a Termék csak akkor válik eladottá, ha elfogadod az ellenajánlatát. A Vevőnek az ellenajánlata elfogadása után sem köteles megvenni tőled a Terméket. A Terméked akkor lesz eladott, ha a Vevő a vásárlás gombra kattintva megveszi, és a fizetése elfogadásra kerül.

Hirdetésed visszavonása. Bármikor visszavonhatod a hirdetést, ha az adott Terméket még nem vette meg Vevő.

Hogyan rangsoroljuk és ajánljuk az információkat. Automatizációs eszközökkel elemezzük, rangsoroljuk és ajánljuk a vonatkozó információkat a Honlapunkat böngésző Felhasználóknak. A Súgóközpontunkban továbbiakat is olvashatsz arról, hogy miként használjuk fel az automatizálás adta lehetőségeket ahhoz, hogy bizonyos információkat ajánljunk neked a Vinted hírfolyamban. 

 

SZERETNÉL VÁSÁROLNI?

13 Termék vásárlása 

Hogyan vásárolhatsz Termékeket? Termékek Katalógusból történő vásárlásához ezt kell tenned:

  • a vásárlás gombra kattintani, 
  • kiválasztani a fizetési módot és a szállítási opciót, és 
  • a pénztár oldalon a fizetés gombra kattintani. 

Mennyit kell fizetned? Az egyes Tranzakciók esetében az alábbi díjakat fizeted ki, melyek először a Letéti számlára kerülnek:

  • Termék ára,
  • Szállítási díj,  
  • Vevővédelmi díj (kattints ide, hogy megnézd a díj kiszámításának módját), és, ha vásároltál ilyet,
  • a választható szolgáltatások díja. 

Mi történik ezután? A szállítócég rendszeresen tájékoztat bennünket, mi pedig értesítünk téged, amikor a Terméknek leszállításra kellett kerülnie (vagy ha a jelek szerint a Termék elveszett). A folyamatról további részleteket olvashatsz a következő fejezetben.

Ha nem a Honlapunkon vásárolod meg a Terméket. Ha internetkapcsolat nélkül vagy a Honlapunkon kívül vásárolsz meg egy Terméket, akkor nem viselünk felelősséget az adott tranzakcióért. Az adott vásárlást saját kockázatodra végzed, és arra nem fognak vonatkozni a Honlapunkon végrehajtott Tranzakciók esetében kínált biztosítékaink. 

 

14 Vevővédelem

A Vevővédelem célja. A Vevővédelem szabályozza a visszatérítést olyan esetben, ha a Termék elvész, megsérül vagy jelentősen eltér a leírtaktól. Az Ügyféltámogatás munkatársai segítenek neked a folyamatban, melynek során követik a Visszatérítési szabályzatunkat. Az általad fizetett összeget a Letéti számlán tartjuk addig, amíg a Tranzakció lezárt állapotba nem kerül. Tudnod kell viszont, hogy a Vevővédelem nem biztosítási vagy jogvédelmi szolgáltatás, csupán kiegészítése a téged megillető egyéb törvényes jogoknak és biztosítékoknak. A Vevővédelmet kötelezően hozzáadjuk, díj ellenében, a vásárlás gombbal végrehajtott minden egyes vásárláshoz.

Visszatérítési szabályzat. Visszatérítést kérhetsz, ha a Termék:

  • igazoltan elveszett vagy megsérült a szállítás során, 
  • jelentősen eltér a leírtaktól, ami azt jelenti, hogy jelentős eltérés van az általad kézhez vett Termék és annak a Katalógusban szereplő leírása vagy fényképe között, például más méretű, színű vagy súlyosan károsodott (például foltos, szagos vagy lyukas), vagy a Termék hiányzik a termékcsomagból (jelentősen eltér a leírtaktól), vagy 
  • a leírtaktóltól jelentősen eltérő, hamisított termék.

Ha bármi gond van a Termékkel. Értesíts bennünket a problémáról a Vevővédelmi szabályzatunknak megfelelően, ehhez kattints a „Problémám van” gombra a privát üzenetek képernyődön, legfeljebb 2 naptári nappal azután, hogy megkaptad a Termék leszállításáról vagy elvesztéséről szóló értesítésünket (ez a Visszatérítés-igénylési időszak). A Tranzakció erre felfüggesztődik, és teljes összege a Letéti számlán marad a probléma rendezéséig. Ha nem jelzel nekünk semmilyen problémát a Visszatérítés-igénylési időszak alatt, akkor a Tranzakció automatikusan megkapja a lezárt megjelölést. 

A leírtaktól jelentősen eltérő Termékek kezelése (a leírtaktól jelentősen eltérő, hamisított Termékek kivételével). Javasoljuk, hogy előbb az Eladóval egyeztesd a tapasztalt problémát, igyekezzetek közösen megoldást találni, olyat, amely neked és az Eladónak egyaránt megfelel. Ha nem tudtok megállapodni, akkor ezt követően hozzánk fordulhatsz a problémával. Ha a Visszatérítés-igénylési időszakon belül jelzed nekünk, hogy a Termék jelentősen eltér a leírtaktól, akkor értesítjük erről az Eladót. Az Eladó lehetőségei:

  • nem kéri vissza a Terméket, de visszatéríti az összeget, vagy 
  • arra kér, hogy küldd vissza a Terméket 5 munkanapon belül a visszatérítéshez. A visszaküldés szállítási költségeit te állod, hacsak másként nem állapodtok meg az Eladóval, mi pedig értesítjük az Eladót, amikor meg kellett érkeznie a Terméknek vagy ha a jelek szerint elveszett. Az Eladónak az értesítésünktől számítva 2 napja van arra, hogy visszaigazolja a Termék kézhezvételét és azt, hogy minden rendben (ekkor megkapod a visszatérítést) vagy problémát jelezzen (mely esetben a pénzed továbbra is a Letéti számlán marad biztonságban, a probléma megoldásáig). Ha a Vevő termékcsomagban vásárolta meg a Termékeket: 
      • A Vevőnek a termékcsomagban szereplő összes Terméket vissza kell küldenie (2024. áprilisig érvényes); vagy 
      • A Vevő dönthet úgy, hogy csak a leírtaktól jelentősen eltérő Terméke(ke)t küldi vissza a termékcsomagból (2024. áprilistól érvényes).

Ha az Eladó a fenti intézkedések egyikét sem teszi meg a probléma jelzését követő 14 napon belül, vagy ha te vagy az Eladó a folyamat során bármikor problémát jeleztek felénk, akkor az Ügyféltámogatás fogja meghozni a végső döntést arról, hogy valóban nem felel-e meg a leírásnak az adott Termék.

A leírtaktól jelentősen eltérő, hamisított Termékek kezelése. Ha a Visszatérítés-igénylési időszakon belül arról értesítesz bennünket, hogy véleményed szerint a Termék a leírtaktól jelentősen eltérő, hamisított Termék, akkor kivizsgáljuk az ügyet és megkeresünk téged és az Eladót is, hogy mindkét féltől tájékozódhassunk a tárgyilagos döntéshozatalhoz. 

  • Ha a Termék eredetiségéhez nem fér kétség, akkor lezárjuk a Tranzakciót és kiadjuk a Letéti számlán lévő pénzt az Eladónak. 
  • Ha nincs elegendő információ ahhoz, hogy eldönthessük, hogy a Termék a leírtaktól jelentősen eltérő, hamisított Termék-e vagy sem, akkor kétértelműnek nyilvánítjuk az ügyet és töröljük a Tranzakciót, visszatérítjük a pénzedet a lenti táblázatban jelzetteknek megfelelően, és felszólítunk, hogy küldd vissza a Terméket az Eladónak, valamint fizesd meg a visszaküldés szállítási költségeit (kivéve, ha másként állapodtatok meg az Eladóval).
  • Ha alapos bizonyíték van arra, hogy a Termék a leírtaktól jelentősen eltérő, hamisított Termék, akkor értesítjük az Eladót. 24 órát kap arra, hogy bizonyítsa nekünk, hogy a Termék eredeti. Ha nem tud vagy nem akar erre vonatkozó bizonyítékot felmutatni nekünk, akkor töröljük a Tranzakciót, és neked nem kell visszaküldened a Terméket az Eladóhoz azért, hogy visszatérítést kapj a lenti táblának megfelelően. 

Ha a problémával fellebbvitel keretében hozzánk fordultok: Megvizsgáljuk az ügyet és arra kérhetünk téged és az Eladót, hogy lássatok el bennünket információkkal és alátámasztó bizonyítékokkal, hogy tárgyilagos döntést hozhassunk arra vonatkozóan, hogy jár-e neked visszatérítés a Visszatérítési szabályzatunk alapján. Te és az Eladó vállaljátok, hogy elfogadjátok a végleges döntésünket.

Milyen esetekben nem kaphatsz visszatérítést? Nem kaphatsz visszatérítést akkor, ha:

  • azzal a problémával fordulsz hozzánk, hogy a leírtaktól jelentősen eltérő Termék van szó, de mi megállapítjuk, hogy nem az,
  • már akkor megbizonyosodtál arról, hogy a Termékkel minden rendben, amikor megkaptad, 
  • a Visszatérítés-igénylési időszak alatt nem jeleztél nekünk problémát, 
  • nem adtál az Ügyféltámogatásnak bizonyítékot a kijelölt határidőn belül arról, hogy a Termék sérült vagy a leírtaktól jelentősen eltérő lett volna,
  • visszaküldés előtt használtad, kimostad vagy bármi módon megváltoztattad a Terméket, vagy 
  • vizsgálat zajlik ellened azon gyanú alapján, hogy visszaéltél a Vevővédelemmel visszatérítés igénylésekor.

Milyen jellegű visszatérítést kaphatsz? Visszatérítést kaphatsz bizonyos kifizetett díjak után, a lenti táblázatnak megfelelően:

Mit küldesz vissza?

Díjtípus

Visszatérítés

Egyetlen Terméket (nem termékcsomag része)

Vevővédelmi díj

Teljes visszatérítés 

Termék ára

Teljes visszatérítés

Termék ellenőrzési díja 

Teljes visszatérítés 

Előre fizetett szállítási díj

Teljes visszatérítés 

Visszaküldési szállítás költsége

  • Ha fizetsz visszaküldési szállítási költséget, akkor a visszaküldési szállítási költséget levonjuk a visszatérítésedből
  • Ha a csomag elvész vagy sérült, akkor nem számítunk fel visszaküldési szállítási költséget

Egyes, a leírtaktól jelentősen eltérő termék(ek), amelyek termékcsomag részét képezték (de nem küldöd vissza a teljes termékcsomagot)*


*2024 áprilisától

Vevővédelmi díj

A Vevővédelmi díjat újraszámoljuk a termékcsomagból általad megtartott Termék(ek) alapján, és visszatérítjük neked a Vevővédelmi díj általad eredetileg kifizetett és újraszámolt összege közötti különbséget. A témával kapcsolatban továbbiakat is megtudhatsz itt.

Termék ára

Teljes visszatérítés 

Termék ellenőrzési díja

Nem értelmezhető, mert termékcsomagok esetében nincs Termékellenőrzési szolgáltatás

Előre fizetett szállítási díj

Teljes visszatérítés

Visszaküldési szállítás költsége

  • Ha fizetsz visszaküldési szállítási költséget, akkor a visszaküldési szállítási költséget levonjuk a visszatérítésedből. 
  • Ha a csomag elvész vagy sérült, akkor nem számítunk fel visszaküldési szállítási költséget.

A Termékek teljes csomagja*


*A leírtaktól jelentősen eltérő, hamisított Termékek esetében nem szükséges visszaküldeni a hamisított Terméket. A visszatérítéshez csak azokat a Termékeket kell visszaküldened a termékcsomagból, amelyek eredetinek minősülnek 

Vevővédelmi díj

Teljes visszatérítés 

Termék ára

Teljes visszatérítés 

Termék ellenőrzési díja

Nem értelmezhető, mert termékcsomagok esetében nincs Termékellenőrzési szolgáltatás

Előre fizetett szállítási díj

Teljes visszatérítés 

Visszaküldési szállítás költsége

  • Ha fizetsz visszaküldési szállítási költséget, akkor a visszaküldési szállítási költséget levonjuk a visszatérítésedből
  • Ha a csomag elvész vagy sérült, akkor nem számítunk fel visszaküldési szállítási költséget

 

MI MÁST KÍNÁLUNK MÉG? 

15 Választható szolgáltatások Eladók számára

Eladói szolgáltatások. Az Eladók egyéb, nem kötelező szolgáltatásokat is megvásárolhatnak tőlünk, további díj ellenében, melyeket a Súgóközpont ismertet (Eladói szolgáltatások). Pillants bele a fenti, „Hogyan lehet fizetni” című részbe, hogy megtudd, hogyan vehetsz Eladói szolgáltatásokat. Az egyes Eladói szolgáltatások egyszeri használatra vonatkozó, automatikus szolgáltatások, és nem oszthatók meg egyes Termékek, illetve egyes Felhasználók között. Vásárlás előtt megmondjuk neked, hogy mennyibe kerül az adott Eladói szolgáltatás és mennyi ideig veheted azt igénybe. Emellett a vásárlásodról visszaigazolást küldünk az e-mail-címedre. 

 

16 Termékellenőrzés

Mit jelent a Termékellenőrzés? Termékellenőrzési szolgáltatást is kínálunk a Vevőknek bizonyos országokban, ahol ez hozzáférhető, és ennek keretében minden üzletileg elvárható erőfeszítést megteszünk azért, hogy objektív szempontok, például a márkaismereteink és a rendelkezésre álló információk alapján megbizonyosodjunk a Termék eredetiségéről. A szolgáltatás szabadon választható a Vevők számára, a Vevővédelmi szolgáltatásunk kiegészítéseképpen. Itt olvashatók további részletek és arra vonatkozó tájékoztatás, hogy mely országban elérhető a szolgáltatás. 

Hogyan működik? A Termékellenőrzést csak egyes, itt jelzett szóba jöhető Termékekhez lehet megvásárolni – ezek listáját a későbbiekben módosíthatjuk. Az ellenőrizhető Termékeknél automatikusan megjelenik egy jelvény is a Katalógusban. Ha azonban az Eladó módosítja a hirdetését a meghirdetést követően, akkor az többé nem jogosult Termékellenőrzésre. 

Amit a Vevőknek tudnia kell. 

  • Vásárlás és folyamat: Fizetés előtt jelezzük neked, hogy mennyibe kerül az adott Termék esetében a Termékellenőrzés (a fizetési módokat megtalálod a „Hogyan lehet fizetni” részben). Ha megvásárolod a Termékellenőrzés szolgáltatást, akkor az Eladó elküldi a raktárunkba a Terméket, ahol ellenőrizzük azt, mielőtt kiszállítanánk neked. Ha a Termék átmegy az ellenőrzésen, akkor elküldjük neked, ellenkező esetben visszaküldjük a Terméket az Eladónak és töröljük a Tranzakciót, ha az ellenőrzésen nem megy át. A visszatérítési típusokat tartalmazó fenti táblázat alapján fogsz visszatérítést kapni. 
  • Visszaküldés a leírtaktól való jelentős eltérés miatt (kivéve hamisítványok): Ha vissza akarsz küldeni egy Terméket, mert szerinted az jelentősen eltér a leírtaktól, akkor a mi címünkre küldd, mert ilyenkor lefolytatunk egy ismételt Termékellenőrzést. 
  • Visszaküldés a leírtaktól jelentősen eltérő, hamisított termék miatt: Ha vissza akarsz küldeni egy Terméket, mert szerinted az a leírtaktól jelentősen eltérő, hamisított Termék, és erről a Visszatérítés-igénylési időszak alatt értesítesz bennünket, akkor:
      • ha nem látunk indokot a Termék eredetiségének megkérdőjelezésére, akkor a Tranzakció lezárul és az Eladó megkapja a Termék árát, vagy 
      • minden egyéb esetben megkérünk, hogy küldd vissza a Terméket a raktárunkba, ismételt Termékellenőrzésre. Ha a Termék megfelel az ellenőrzésen, akkor visszaküldjük neked és a Tranzakció ezzel lezárul. De ha a Termék nem felel meg, akkor a Tranzakciót töröljük, visszaküldjük a Terméket az Eladónak és neked visszatérítést küldünk a fenti táblázat alapján. 

Amit az Eladóknak tudnia kell. 

  • Nincs lehetőség letiltásra: Nem tilthatod le, hogy a Vevő Termékellenőrzést vásároljon a Termékedre vonatkozóan, ha az Termékellenőrzésre jogosult, mivel ezt a szolgáltatást mi nyújtjuk a Vevőnek. 
  • Ha kétség merül fel az eredetiséget illetően: Ha okkal vonható kétségbe a Termék eredetisége, akkor arra kérhetünk, hogy mutass be bizonyítékot a Termék eredetiségére vonatkozóan. Mi hozzuk meg a végső döntést arra vonatkozóan, hogy a Termék eredetisége eldönthető-e. 
  • A Katalógusszabályok be nem tartása: Ha a Termékellenőrzés során azt állapítjuk meg, hogy egy Termék nem felel meg a Katalógusszabályoknak, akkor meg nem feleltnek nyilvánítjuk a Terméket.
  • A meg nem felelés következményei: Ha a Termék nem felel meg a Termékellenőrzésen (vagy azért, mert kétségbe vonható a Termék eredetisége, vagy azért, mert nem felel meg a Katalógusszabályoknak), töröljük a Tranzakciót és a Termék ez után nem hirdethető a Honlapunkon. Ezekről a korlátozásokról további részletek olvashatók itt.
  • Elveszett vagy sérült Termékek: Ha a Termék elvész vagy megsérül a raktárunkban az általunk végzett vizsgálatok során, akkor visszatérítést fizetünk a Vevőnek és kártalanítjuk az Eladót a Termék meghirdetett teljes árának összegével. Erre vonatkozóan további részleteket találsz itt. 

Termékellenőrzési felelősségünk.

  • A Termék eredetiségének ellenőrzése: Ezt a feladatot az elvárt szakmai gondossággal és alapossággal végezzük, megfelelően képzett munkatársak általi szemrevételezés formájában. A munkatársak objektív szempontok, így egyebek között a márkaismeretük és a rendelkezésükre álló információk alapján vizsgálják meg, hogy a Termék eredeti-e. A Vinted nem a márkatulajdonosok támogatásával végzi ezt a szolgáltatását, illetve azok semmilyen formában nem kötődnek a szolgáltatáshoz.
  • Felelősségünk: A törvényben előírtaknak megfelelően felelősséget vállalunk az általunk szándékosan vagy súlyos hiba következtében okozott minden kárért. Ebbe beleértendők azok a helyzetek, amikor halálos, testi vagy egészséget érintő sérülés történik, és amikor törvényi kötelezettség áll fenn. Ha nem teljesítünk a szerződésben foglalt fontos feltételeket, akkor felelősségünk a megállapodás kapcsán jellemzőnek tekinthető várható károsodásra korlátozódik. A Vinted, a Vinted Kapcsolt Vállalkozásai, valamint képviselőink és megbízottaink a fenti korlátokon túlmutató felelősséget nem viselnek.
  • Termékek küldése külföldre: Előfordulhat, hogy ellenőrzés céljából külföldre kell küldened a Termékedet. Az ilyen esetekre import-, illetve exportszabályok és -eljárások lehetnek érvényesek.
  • Elkobzás vagy megsemmisítés: Ha a Terméket elveszi tőlünk a törvényes hatóság vagy a Termékhez kapcsolódó szellemi tulajdonjog tulajdonosa, akkor nem tudjuk azt visszaküldeni neked (akár Vevője, akár Eladója vagy a Terméknek), és követjük a törvényes eljárást. Ilyen helyzetekben nem vagyunk kötelesek kártalanítani téged a Termékért, kivéve, ha a vonatkozó jogszabályok ránk róják ezt a kötelezettséget.
  • Váratlan események: Befolyásunkon túlmenő események (például természeti katasztrófa, (hadüzenettel járó vagy anélküli) harci cselekmények, zavargások, robbanások, tűz, árvíz, földrengés vagy járvány) esetén nem viselünk felelősséget az esetleges késésekért, problémákért. Igyekszünk naprakészen tájékoztatni téged és a lehető leghamarabb rendezni a problémát.
  • Leszállíthatatlan Termékek: Ha szándékosan vagy mulasztásból hibás szállítási címet adsz meg (termék visszaküldése esetén is) vagy nem veszed át a kiszállított Terméket, akkor megkíséreljük azt ugyanarra a címre még egyszer kiszállítani. Ha a második próbálkozásunk is sikertelen, akkor tájékoztatunk téged erről és 6 heted van arra, hogy megadd a helyes címet vagy lehetővé tedd a kiszállítást. Ha eddig a határidőig nem jelzed, hogy mit szeretnél, azzal lemondasz a Termék Felhasználási Feltételek szerinti átvételéről és nekünk jogunkban áll, hogy a Terméket selejtezzük, eladjuk vagy más célra használjuk fel. Ezekről a törvényi következményekről a fentemlített értesítésben tájékoztatunk téged. A sikertelen kiszállítások esetleges pluszköltségeit is te viseled. Amennyiben a Terméket nem lehet leszállítani az Eladónak, a Vevő meghatalmaz bennünket, hogy megtegyük a fenti lépéseket és a Vevő nevében gyakoroljuk a fenti jogokat az Eladóval szemben.

 

17 Szállítás

Mit jelent az Előre fizetett szállítás? A Honlapon a Tranzakció során meg tudod vásárolni az előre fizetett szállítás címkét, amelyet a Vinted Go UAB (Vinted Go) biztosít számodra; a Vinted Go szervezi le a szállítócégekkel a megvásárolt Termékeid fuvarozását és kiszállítását (Előre fizetett szállítás). A Honlapról kinyomtatott címke segítségével tudsz Terméket küldeni és/vagy visszaküldeni a vásárlástól számított 5 munkanapon belül – enélkül automatikusan törlésre vagy (Termék visszaküldése esetén) lezárásra kerül a Tranzakció. 

Mennyibe kerül? Az Előre fizetett szállítási díj függ a csomag méretétől, a szállítási útvonaltól, a szállítócégtől és az esetleges kedvezményektől. Összegét a pénztárba lépés előtt látod majd. 

A csomag nyomon követése és a szállítócégek. A Termék kiszállításának állását nyomon követheted a Honlapon, a szállítócég által megadott információk alapján. A törvény által lehetővé tett mértékben mi és a Vinted Go kizárunk minden felelősséget arra az esetre vonatkozóan, ha a szállítócég nem helytálló, hiányos vagy idejétmúlt követési információkat adna meg. A Termék kiszállítási ideje az igénybe vett szállítócégtől függ. Itt többet is megtudhatsz arról, hogy melyik szállítócégek állnak jelenleg rendelkezésre az Előre fizetett szállítás céljára, ugyanakkor bármikor felvehetünk újabb szállítócégeket, vagy felfüggeszthetünk vagy eltávolíthatunk korábbiakat. A szállítócégek végzik a Termékek kiszállítását. Mi nem vagyunk se szállítócég, se postaszolgáltató, nem mozgatjuk, válogatjuk, szállítjuk vagy kezeljük egyéb formában a Honlapon vásárolt Termékeket a Termékek kiszállításának folyamatában. 

A te felelősséged. Ha Előre fizetett szállítással küldesz Terméket, akkor be kell tartanod a Vinted Go Csomagolási szabályok és tiltott termékek listája előírásait, amelyeket megtalálsz itt. Ha bizonyíthatóan nem tartottad be a fentieket, a Felhasználási Feltételeket vagy a Katalógusszabályokat, akkor elvesztheted jogodat arra, hogy visszatérítést vagy kártalanítást kapj a csomag szállítás közbeni elvesztése vagy sérülése esetén. 

Ha a csomag elvész vagy megsérül. Termék szállítás során történő elvesztése vagy károsodása miatti vita esetén a Vinted Go vagy a szállítócég által biztosított adatokból indulunk ki, ha csak be nem bizonyítod nekünk ezek ellenkezőjét a Tranzakció lezárása előtt. Ha a Termék csomagolása megfelelő volt, de a csomag szállítás közben elvész vagy sérül:

  • a Vevő visszatérítést kap a Visszatérítési szabályzatunknak megfelelően (Vevővédelem fedezi), és
  • az Eladó elvesztés vagy sérülés esetén járó kártérítést kap a Vintedtől, melynek összege az igénybe vett szállítócégtől függ (további részleteket megtalálod a Súgóközpontban).

A Honlapon vásárolt Termék Előre fizetett szállítástól eltérő, másik módszerrel történő szállítása esetén az eladó visel felelősséget az elveszett vagy sérült csomagokért és kártérítést közvetlenül a szállítócégtől követelhet. 

 

MINDJÁRT VÉGZÜNK IS, MÁR CSAK NÉHÁNY FONTOS FELTÉTEL MARADT HÁTRA

18 Amit a Honlapunkon látsz

Mi vagyunk a Honlapunk tulajdonosai. Mi, a Vinted Kapcsolt Vállalkozásai és/vagy engedélyeseink birtokoljuk a Honlaphoz, ezen belül a rendszeréhez, a kialakításához, a szoftveréhez, a védjegyeihez és a tartományneveihez kapcsolódó összes szellemi tulajdonjogot.

Megfelelőségi garancia. Ha az Európai Unióban élsz, élvezheted annak előnyét, hogy törvényesen garantált a digitális szolgáltatásaink megfelelősége. Ez azt jelenti, hogy felelősségre vonhatók vagyunk, ha a neked nyújtott digitális szolgáltatásaink nem szabályszerűek a szolgáltatásnyújtás idejében, és te ezt 2 éven belül észreveszed vagy ha ez a digitális szolgáltatásaink folyamatos biztosítása során idővel kiderül. Követelésed benyújtásához kérjük, a „Hogyan történik a viták kezelése” című lenti szakaszban leírtakat kövesd. 

A Honlap rendelkezésre állása. Nem lehet bennünket felelősségre vonni a Honlap rendelkezésre állásában karbantartás vagy rajtunk kívül álló elháríthatatlan események miatti fennakadások miatt. A Felhasználók jogos érdekeit és lehetőség szerint a vonatkozó tényezőket (például a Honlap biztonságát) figyelembe véve igyekszünk:

  • tájékoztatni téged a rendelkezésre állásban várható vagy fennálló korlátozásokról, 
  • a használati csúcsidőkön kívülre időzíteni a leállásokat, és
  • a rendszeres karbantartáshoz szükséges leállási időt a piaci normáknak megfelelő, méltányosan elvárható mennyiségre szorítani.

 

19 Mi a te felelősséged és mi a miénk

A te felelősséged. A Honlapunk és a Szolgáltatások használata során felelős vagy az alábbiakért:

  • a Tartalmaid és a Honlapon a Fiókod keretében történő minden tevékenység,
  • az általad meghirdetett, Vevőknek eladott és átadott minden Termék (ezen belül a Termékekkel kapcsolatosan általad tett nyilatkozatok),
  • a közzétett véleményeid, és
  • a tevékenységeidből eredő minden vita.

Adó. Nem lehet felelősségre vonni bennünket semmilyen olyan adó- vagy bejelentési kötelezettség vonatkozásában, amely a Honlapon végzett tevékenységeid miatt téged érinthet. 

Tárhelyszolgáltatás. Miután Tárhelyszolgáltatásokat nyújtunk neked és a többi Felhasználónak, nem folytatunk általános monitoringfigyelést Tartalmakra és a Honlapon meghirdetett Termékekre vonatkozóan. A törvény szabta mértékben nem vagyunk felelősek veled szemben a Tranzakciókkal kapcsolatosan felmerülő olyan veszteségedért és károdért, amelyre nem terjed ki kifejezetten a Vevővédelem, a Felhasználási Feltételekben jelzett kötelezettségvállalásaink vagy a törvényi kötelezettségeink. 

 

20 Hogyan történik a viták kezelése?

Viták közted és köztünk. Ha nem tudunk rendezni a vitaűrlapunkon benyújtott nézeteltérést, vagy ha nem vagy elégedett a vitarendezés eredményével, akkor megoldásért az Európai Bizottság internetes vitarendezési központjához fordulhatsz vagy megkeresheted alternatív vitarendezés érdekében a nemzeti fogyasztóvédelmi testületeket itt. A lakóhelyed (szokásos tartózkodási helyed) bíróságain is benyújthatsz keresetet ellenünk vita esetén.

Irányadó jog. A Felhasználási Feltételekre a lakóhelyed (a szokásos tartózkodási helyed) szerinti ország nemzeti jogszabályai érvényesek.

 

21 Amit még tudnod kell

A Felhasználási Feltételek módosítása. Előfordulhat, hogy kénytelenek leszünk módosítani a Felhasználási Feltételeket a későbbiekben. A módosításról annak jellegétől függően az alábbi táblázat szerint fogunk értesíteni:

Milyen módosítást hajtunk végre?

Mikor értesítünk?

Van bármi teendőd?

Kisebb szerkesztési javítások (például helyesírási hiba kijavítása)

Egyszerűen elvégezzük a módosításokat, te pedig bármikor megnézheted azokat

Nincs!

Biztonsági probléma megoldása vagy károkozás, visszaélés megelőzése érdekében szükséges módosítás

30 nappal előre, kivéve, ha ez biztonsági okokból nem lehetséges

Nincs!

Új szolgáltatások vagy új funkciók felvétele és a meglévő Szolgáltatások javítása (de ezek nem befolyásolják a függőben lévő Tranzakciókat és nincs negatív kihatásuk arra, amikor igénybe veszed a Szolgáltatásokat)

30 nappal előre

Nincs!

A Felhasználási Feltételek bármely egyéb módosítása

30 nappal előre

Az értesítésünktől számított 30 napon belül kattints az „elfogadom” szóra az új Felhasználási Feltételek elfogadásához


Ha nem kívánod elfogadni az új Felhasználási Feltételeket, attól még: ingyenesen lezárhatod a Fiókodat, kapcsolatba léphetsz az Ügyféltámogatással, letöltheted a személyes adataidat, végrehajthatsz Kifizetést 

A módosítások nem visszamenőleges hatályúak és a Honlapon már lezárt Tranzakcióidat nem befolyásolják.  

Ha nem értesz egyet a módosítással. Ha nem értesz egyet a Felhasználási Feltételekben végrehajtott módosításainkkal, akkor ingyenesen megszüntetheted a közöttünk fennálló kapcsolatot azt követően, hogy lezárásra kerül az összes függőben levő Tranzakciód. 

Átruházás. A Felhasználási Feltételek alapján fennálló jogainkat és kötelezettségeinket átruházhatjuk másik szervezetre, de erről 30 nappal előre tájékoztatunk. Ha ezzel nem értesz egyet, akkor azonnal megszüntetheted a Felhasználási Feltételeket azzal, hogy bezárod a Fiókodat. Nincs lehetőséged arra, hogy a Felhasználási Feltételek alapján fennálló jogaidat és kötelezettségeidet másik személyre ruházd át.

Nem jön létre partneri kapcsolat. A Felhasználási Feltételek alapján nem jön létre partnerségi vagy megbízotti kapcsolat közöttünk és közötted. Egyikünknek sincs semmilyen joga arra, hogy a másik nevében megállapodást kössön vagy bármilyen más formában törvényes kötelezettséget vállaljon.

Részleges érvényesség. Amennyiben bármely bíróság vagy illetékes hatóság úgy dönt, hogy a Felhasználási Feltételek bármely része törvényellenes, azok további részei teljes mértékben érvényben és hatályban maradnak.

 

2024.01.31-tól alkalmazandó új verzió - Magyarország

‎ 

‎ 

  

  • Vinted
    • Rólunk
    • Feladatok
    • Fenntarthatóság
    • Sajtó
    • Hirdetés
    • Akadálymentes mód
  • Felfedezés
    • Hogyan működik
    • Mobilalkalmazások
    • Infotábla
  • Segítség
    • Súgó
    • Eladás
    • Vásárlás
    • Bizalom és biztonság
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Letölthető az App Store-ból
  • Szerezd meg: Google Play
  • Adatvédelmi szabályzat
  • Cookie-król szóló szabályzat
  • Általános szerződési feltételek
  • Platformunk