Vinted logó
Regisztrálás | Bejelentkezés
Eladás most
Nyelv

Magyar

(Hungarian)

  • Női
  • Férfi
  • Dizájner
  • Gyerek
  • Otthon
  • Elektronika
  • Szórakozás
  • Sport
  • Névjegy
  • Platformunk

Súgó

    Jogellenes tartalom vagy nem helyénvaló viselkedés jelentése

    A jogellenes tartalmak és a nem helyénvaló viselkedés bejelentésével a Vinted biztonságosabb és megbízhatóbb hely lesz mind az eladók, mind a vásárlók számára.

    Ezen az oldalon: 

    • Jogellenes tartalom
    • Helytelen viselkedés
    • Tag letiltása
    • Fellebbezés a jelentett tagokkal és tartalommal kapcsolatos határozat ellen
    • Hasznos tudnivalók
     

    Jogellenes tartalom

    Mi számít jogellenes tartalomnak?

    Jogellenes tartalom minden olyan információ, ami a vonatkozó jogszabályok értelmében illegálisnak minősül, vagy illegális tevékenységhez köthető. Kérjük, olvasd el Katalógusszabályzatunkat, hogy többet tudhass meg a jogellenes termékekről és hirdetésekről.

    Jogellenes hirdetések jelentése a Vinteden

    Jogellenes tartalom a Vinteden például a jogellenes hirdetés. Ezzel az űrlappal bármikor jelentheted a Vinteden talált jogellenes hirdetéseket. A jelentés beküldéséhez nem kell Vinted-tagnak lenned.

    Néhány példa a jogellenes hirdetésekre: 

    • Harmadik fél szellemitulajdon-jogait sértő hirdetés (hamisítvány, szerzőijog-védelem alatt álló képek vagy fotók engedély nélkül történő felhasználása)
    • Nem biztonságos vagy visszahívott terméket árusító hirdetés
    • A Katalógusszabályzatunk értelmében tiltott vagy jogellenes termékeknek megfelelő hirdetés
     

    Nem helyénvaló viselkedés

    Mi számít nem helyénvaló viselkedésnek?

    Nem helyénvaló viselkedésnek minősül minden olyan magatartás vagy tartalom-közzététel, ami Általános szerződési feltételeinkkel vagy Katalógusszabályzatunkkal ellentétes. Ide tartozik a spam, a csalás, az adathalászat, más tagok szándékos megsértése, vagy Katalógusszabályzatunkba ütköző termékek hirdetése.

    Fontos

    Ha közölted személyes adataidat egy másik Vinted-taggal, és úgy gondolod, hogy becsaptak, azonnal gondoskodj fiókod biztonságáról.

    Nézd meg, hogyan védheted meg magadat az adathalász támadásoktól, és mit kell tenned, ha ilyen történik veled.

    Nem helyénvaló viselkedés jelentése a Vinteden

    Ha egy másik tag nem helyénvaló viselkedést tanúsít, akkor az alábbi 3 módszer egyikével jelentheted ( az ezekkel a módszerekkel történő jelentéshez be kell jelentkezned):

    Egy tag profiljának bejelentése

    Hogyan jelentsem egy tag profilját:

    1. Lépj a tag profiljára
    2. Koppints/kattints a hárompontos menüre a jobb első sarokban, majd válaszd ki a Jelentés opciót
    3. Válaszd ki a jelentés okát, és adj meg további részleteket

    Egy tag profiljának jelentése többek között ilyen okokból történhet:

    • Nem megfelelő felhasználónév, profilkép vagy profilleírás
    • Ha a tagnak látszólag több fiókja van
     

    Egy tag üzeneteinek jelentése

    Hogyan jelentsem egy tag üzeneteit:

    1. Lépj a beszélgetésre
    2. Koppints/kattints az ⓘ ikonra a jobb felső sarokban, és válaszd a Jelentés opciót
    3. Válaszd ki a jelentés okát, és adj meg további részleteket.

    Egy tag üzeneteinek jelentése többek között ilyen okokból történhet:

    • Diszkrimináció és gyűlöletbeszéd
    • Csalás és adathalászat
    • Nem helyénvaló/szexuális tartalmú üzenetek vagy képek
     

    Tiltott hirdetés jelentése

    A tiltott hirdetések olyan hirdetések, amelyek ellentétesek Katalógusszabályzatunkkal vagy Általános szerződési feltételeinkkel. A tiltott hirdetések nem feltétlenül jogellenesek, ám ennek ellenére nem engedélyezettek a Vinteden.

    Hogyan jelentsek egy tiltott hirdetést:

    1. Lépj a hirdetésre
    2. Koppints/kattints a hárompontos menüre vagy a zászlóikonra, és válaszd a Jelentés opciót
    3. Válaszd ki a jelentés okát, és adj meg további részleteket.

    Egy tiltott hirdetés jelentése többek között ilyen okokból történhet:

    • Ha a hirdetést termékre vonatkozó kérésként töltötték fel, és nem maga a termék szerepel benne
    • Ha az ár, az állapot, a méret vagy a hashtagek nem pontosak, nem egyértelműek vagy szándékosan félrevezetőek
    • Ha a hirdetésben nem higiénikus terméket, például használt törölközőt vagy ágyneműt árulnak
    • Ha a hirdetésben állati szőrme szerepel

    Ha további információra van szükségünk a vizsgálathoz, felvesszük veled a kapcsolatot. Viszont felhívjuk figyelmed, hogy az adatvédelmi irányelvek miatt a vizsgálat eredményének egyes részleteit titokban kell tartanunk.

    Ha bármikor kétséged támad azzal kapcsolatban, hogy mikor kell jelentened egy problémát, nézd meg a Közösségi szabályzatunkat is. További részleteket Általános szerződési feltételeinkben, Bizalom és biztonság oldalunkon és Adatvédelmi irányelveinkben találsz.

     

    Egy tag letiltása

    Letilthatod véglegesen is a másik tagot, hogy ne tudjon neked üzenetet küldeni, illetve ne vásárolhasson tőled. Ehhez az üzenetváltás képernyőjén vagy a profiljában a „Jelentés” helyett a „Tiltás” lehetőséget válaszd. Egy tag letiltásáról itt találsz további tájékoztatást.

     

    Fellebbezés jelentett tagokkal és tartalommal kapcsolatos határozat ellen

    Miután jelentettél egy tagot vagy tartalmat, kivizsgáljuk az ügyet, majd tájékoztatunk, hogy milyen intézkedés mellett döntöttünk. Hivatalos moderálási határozatunkat Vinted-üzenetben vagy e-mailben kapod meg, attól függően, hogy hogyan jelentetted.

    Előfordulhat, hogy úgy határozunk, nincs szükség intézkedésre. Ha azonban nem értesz egyet a döntésünkkel, fellebbezést nyújthatsz be a hivatalos moderációs határozatunkban található linken keresztül. Panaszodban indokold meg, miért gondolod úgy, hogy a moderációs döntésünk helytelen volt, és küldj bármilyen, az állításodat alátámasztó bizonyítékot. Ezzel segítesz az eset kiértékelésében.

    A moderációs döntésről szóló értesítés kézhezvételét követő 6 hónap során egyszer van lehetőséged panaszt benyújtani. Ne feledd, hogy a bejelentett tag is fellebbezhet a kezdeti moderálási határozat és az ellene hozott bármely intézkedés ellen.

    A bejelentők platformtagságtól függetlenül így is nyújthatnak be panaszt a moderációs döntésünk ellen:

    • fordulhat igazolt, bíróságon kívüli vitarendező testülethez vagy
    • a vonatkozó helyi jogszabályoknak megfelelően a nemzeti bírósághoz.
    Megjegyzés
    Felhívjuk figyelmed, hogy ha úgy döntesz, élsz a személyes adataid törlésére való jogoddal (a GDPR 17. cikke értelmében), akkor előfordulhat, hogy nem fogsz tudni további fellebbezéseket benyújtani, illetve nem kapsz értesítést a Vintedtől a folyamatban lévő fellebbezéseidről, beleértve azok eredményét.
     

    Hasznos tudnivalók
    • Hirdetések vagy tagok jelentése és megfelelő moderálása esetén a moderálás minden olyan piacon vagy országban érvényes lesz, ahol az érintett tartalom látható.
    Hasznos volt ez a cikk?

    Kapcsolódó kérdések:

    • Nem sikerült fizetnem
    • Vevővédelem
    • Másik tag letiltása
    • A termékekre vonatkozó eredetiségi szabályzat
    • A Vinted nem töltődik be az eszközömön
    • Vinted
      • Rólunk
      • Feladatok
      • Fenntarthatóság
      • Sajtó
      • Hirdetés
      • Akadálymentes mód
    • Felfedezés
      • Hogyan működik
      • Mobilalkalmazások
      • Infotábla
    • Segítség
      • Súgó
      • Eladás
      • Vásárlás
      • Bizalom és biztonság
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    • Letölthető az App Store-ból
    • Szerezd meg: Google Play
    • Adatvédelmi szabályzat
    • Cookie-król szóló szabályzat
    • Általános szerződési feltételek
    • Platformunk